LA FAVOLA MOSTRA CHE
Come se l'infanzia possa essere ancora un predicato arcano dell'arte e sia possibile istituire ancora incanti, meraviglie, insegnamenti fatati o malefici indovinelli
Vittorio Messina | Il prossimo villaggio
Anna Brass | Riddled
Edward Spitz | money
Tothi Folisi | Tre anni tre mesi tre settimane tre giorni
Marco Giovenale | Senza titolo
Sacha Turchi | Makrama
Vincenzo Simone | Non scendere mai dalle stelle
Andrea Polichetti | Me and my friends (with a bunch of artists)
Jennifer Scappettone | of the Monitor's Fight
(after Herman Melville and Giovanni Battista Piranesi)
Arrested by the actuality of Melville's verse - beholding the current of mechanized combat naught but an extension of the logic driving his, few baroque steps further en route to the total banalization of violence, and the evacuation of what Walter Benjamin called "experience that goes mouth to mouth":
To echo such progress and endeavor to de-extinguish such experience, intervention upon the page would have to redouble, not to expunge, Melville's "Utilitarian" diagnosis, no more and no less, carving into the ballad sestets and ghosting determinism in another interior war. The monitor's remove among the trades allows battle space to be reetched to its illogic vis-à-vis Piranezi's "Interiors measurelessly strange": a possible form for Melville's own crossings.
Letizia Battaglia | L'uomo nero esiste
Marta Malatesta | Zeus e il doglio dei Beni
Matteo Nasini | Va' nel posto che non so, prendi quello che non ho
Yara de Freitas | Il bosco sommerso
Alberto Zanchetta | 8:15 a.m.